5e week lockdown? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu 5e week lockdown? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu

5e week lockdown?

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 April 2020 | Curaçao, Willemstad

De vorige keer schreef ik nog dat er social distancing gold en de rest van het leven redelijk door ging, maar dat duurde niet lang. Die zondagavond werd aangekondigd dat we vanaf maandag twee weken in lockdown zouden gaan. Maar dan ook een echte lockdown. We mochten nog twee keer per week boodschappen doen (op kenteken) en voor de rest mochten we niet de straat op. Dus ook niet voor een blokje om of om de hond uit te laten, gewoon niet. Ook was er geen take-out meer, alles was dicht (op dus de supermarkten en de apotheek na). Die twee weken zijn helaas met twee weken verlengd, waarvan we nu bijna op het einde zijn, maar vermoedelijk zal dit nog wel weer verder verlengd worden.

Sinds een kleine week zijn er een aantal regels iets versoepeld. Sinds vorige week mogen we tussen 6:00-09:00 en 18:00-20:00 naar buiten om te "sporten". Waarom "sporten"? Omdat de overheid het beperkt heeft tot wandelen, rennen en fietsen. Iets anders mag niet. Ook mag je alleen op plachi di dia (je kentekendag) ergens heen rijden om te gaan wandelen. En uiteraard alles alleen. Waar voorheen bijna niemand "sportte", zie je nu massaal de mensen op de toegestane tijdstippen naar buiten trekken. Iedereen omarmt de vrijheid en maakt dan ook graag gebruik van dit sportuurtje. Je zou misschien denken, duhuh, maar vergeet niet dat iedereen zich hier normaliter alleen maar verplaatst per auto en allergisch is voor elke vorm van lichaamsbeweging (op de sensuele dansavondjes na). Gister is een nieuwe versoepeling aangekondigd, restaurants die een drive thru hebben mogen weer open (ze noemen het restaurants, maar eigenlijk zijn het natuurlijk gewoon de fastfoodketens als KFC en Mc Donalds). Daarnaast mogen restaurants sinds gister een ontheffing aanvragen voor delivery. (Wel alleen tussen 17:00-19:00). Binnenkort dus eindelijk weer sushi!! Kijk er nu al naar uit ;)

Kom je nog wel terug?
Nou, dat is maar de vraag! haha. Mijn vlucht is nu al 2 keer geannuleerd, maar tot nu toe lijkt het er juist op dat ik alleen maar eerder terugkom. De vlucht die nu staat ingepland is woensdag 27 mei. Dit betekent dat echt mijn laatste weken zijn aangebroken. Dit voelt heel dubbel. Natuurlijk vind ik het leuk om jullie allemaal weer te zien (voor zover dat tegen die tijd kan...), maar het is ook jammer om mijn avontuur hier zo te moeten afsluiten. Niet alleen heb ik heel veel dingen niet meer kunnen doen, maar ook geldt nog steeds dat we niet met mensen mogen afspreken (ook niet in kleine groepjes). Ik hoop dus dat ik nog van mijn vrienden hier afscheid kan nemen, het liefst natuurlijk met een biertje op het strand!

p.s. Indien iemand woonruimte weet in Den Haag of Leiden, ik houd mij aanbevolen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Eline

Actief sinds 26 Aug. 2019
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 7675

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 31 Mei 2020

Werkavontuur op Curaçao

Landen bezocht: