Verbazing - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu Verbazing - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu

Verbazing

Blijf op de hoogte en volg Eline

01 November 2019 | Curaçao, Willemstad

1 november alweer, dat betekent dat ik alweer ruim 2 maanden rondhobbel op dit eiland. Hoewel veel dingen snel wennen (het mooie weer bijvoorbeeld), blijf ik mij over sommige dingen verbazen...

Politie
Zoals jullie in mijn vorige verslag hebben kunnen lezen, is Nathalie vorige week vrijdag bestolen. Hoewel haar auto is teruggevonden (waarvan de dief nog steeds een sleutel van heeft), zijn haar andere spullen nog wel kwijt, waaronder haar telefoon. Nu had zij gelukkig een iphone waarbij je de locatie kan opzoeken. Ze is dus naar de politie gegaan met de locatie waar haar telefoon zich bevond, maar helaas, daar doen ze niks mee. Voor mij onbegrijpelijk. Tuurlijk, er zullen vast heel veel andere zaken zijn waarmee zij zich bezig houden, er vinden immers behoorlijk wat criminele activiteiten plaats op dit eiland, maar ik heb wel een bepaalde indruk. Ik zal deze hier niet bloggen, maar mijn idee wordt wel bevestigd door wat ik van anderen hoor, waaronder collega's.

December
Daarnaast heb ik van veel verschillende mensen gehoord dat richting december de criminaliteit toeneemt. Waarom? Omdat kerst eraan komt en ze cadeautjes willen kunnen geven aan familie. Past natuurlijk helemaal in de kerstgedachte, beroof een ander zodat je iets kan geven. Een soort Robin Hood?

Immigratiedienst
Ik heb eindelijk mijn verklaring van rechtswege binnen! Ik was helemaal blij, kan ik eindelijk mijn stempeltje voor in mijn paspoort ophalen zodat ik mij daarna eindelijk kan inschrijven. Sta ik eindelijk niet meer overal geregistreerd als: "met onbekende bestemming" " zonder vaste- woon of verblijfplaats". Uitgezonderd de Belastingdienst, die weten mij dan weer wel te vinden ;) Dus ik met alle papieren naar het Immigratiekantoor. Om 07:46 uur nummer G933 getrokken. Om 09:11 uur stond de teller op nummer G911. Oke, nog 22 mensen voor mij. Onee, toch niet! Uiteraard waren er niet alleen bonnetjes met de letter G, maar ook met F en I. Uiteindelijk mocht ik dan om 11:06 naar het loket! Je leest het goed, 3 uur en 20 minuten later! Niemand kan meer zeggen dat ik een opgever ben ;) Ik had nog een soort geluk, veel mensen hadden niet zo'n doorzettingsvermogen als ik ;) en zijn weggegaan, waardoor de laatste nummers binnen enkele secondes doorgekllikt werden. Hierdoor was ik een stuk 'sneller' aan de beurt dan wanneer ik ook al die nummers had moeten afwachten! En hoe lang duurde het om die stempel in mijn paspoort te krijgen? Nog geen 5 minuten! Om 11:10 stond ik alweer buiten.

Burgerlijke stand (Kranshi)
Helaas kon ik niet meer door naar het Gemeentehuis om mij in te schrijven, want het Gemeentehuis sluit op vrijdag al om 12:00 uur. Elke vrijdag om 12:00 uur dicht, lijkt me heerlijk! Maar goed, maandagochtend dus maar 'even' naar het Gemeentehuis om mij in te schrijven, als dat lukt... Wat is het probleem zou je denken? Nou, het probleem is dat de geboorteakte die ik heb opgevraagd op blanco papier is afgedrukt en ze dit niet accepteren als een origineel document. Euhm, ik heb geen invloed op hoe de gemeente mij een document verstrekt... Ik weet van anderen dat zij al twee keer zijn weggestuurd. Hopelijk zijn de medewerkers na het weekend in een goede bui!

Voor nu ga ik lekker weekend vieren. Vanavond een Halloweenfeest op een boot, zaterdag nog geen plannen en zondag met een groepje wandelen vanaf Kokomo (7 uur vertrek, 6 uur al uit bed, pff) waarbij we als het goed is op een prive strandje komen! Goed vooruitzicht toch?

Voor nu: Bon wikènt!

  • 02 November 2019 - 13:37

    Masha:

    Hahaha Mañana Mañana..
    Maarrrr nog een goed vooruitzicht! Volgende week kom ik je opzoeken

  • 02 November 2019 - 13:38

    Masha:

    Super veel zin in!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Eline

Actief sinds 26 Aug. 2019
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 7674

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 31 Mei 2020

Werkavontuur op Curaçao

Landen bezocht: