(Car)Trouble in Paradise - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu (Car)Trouble in Paradise - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu

(Car)Trouble in Paradise

Blijf op de hoogte en volg Eline

16 September 2019 | Curaçao, Willemstad

Twee weken terug schreef ik dat ik als het goed is die dinsdag mijn autootje (met gemaakte handvatten) kon halen. Ik had ook al geschreven dat ik maar nergens van uit ging... en dat was maar goed ook! Ik ben nog een week met de bus gegaan! haha.

Je zou zeggen: wat kan er allemaal misgaan? Korte versie: ik ben nog 3x teruggegaan om het handvat te laten repareren. Aan de bestuurderskant was prima, maar de bijrijderskant... Van de automonteur kreeg ik het volgende commentaar: maar mevrouw, u moet niet zo trekken: en hij ging als een enorme idioot aan het handvat trekken, om vervolgens te zeggen, maar zo: met beleid. Stom natuurlijk, dit domme meisje heeft het altijd verkeerd gedaan! Ik deed het inderdaad altijd met volle kracht! Ik zette ook altijd 1 voet tegen de auto, zodat ik mij beter kon afzetten, en dan trok ik met twee handen op volle kracht aan het handvat om de deur te openen... Aan deze tip had ik dus echt iets! De monteur had nog een tip: niet aan het handvat zitten als de deur op slot zit! Ahja, daar zijn ze natuurlijk niet op gemaakt! Dom dom dom... Afijn, Ik probeer nu de rechterkant te vermijden, dus aan iedereen die langskomt: niet aan het rechterhandvat zitten! Zelfs liever niet naar kijken, want stel je voor dat door je boze blik het handvat spontaan uit de deur valt...

Maar, ondanks dit kleine defect, tuf ik ondertussen lekker rond in mijn kia picanto. Ik was dan ook helemaal happy toen ik de bus kon skippen, en lekker in de auto naar werk kon. Die happiness was echter van korte duur... Al op de allereerste dag dat ik met de auto naar werk ging, heeft iemand op het parkeerterrein een enorme deuk in mijn bolide gereden! Inparkeren blijft ook moeilijk. Ik denk dat de chauffeur mijn plekje gewoon zo mooi vond, dat hij eigenlijk ook in mijn vakje wilde staan... Na enige frustratie heb ik mij er maar bij neergelegd (want uiteraard zat er geen briefje onder m'n ruitenwisser) en bedacht dat dit waarschijnlijk ook niet de laatste deuk/kras zal zijn... Voor nu is ie weer uitgedeukt, maar er zit nog altijd een beetje schade en een klein deukje in mijn autohapinness. Das ist schade.

Niet alleen míjn auto heeft het zwaar gehad...
Afgelopen weekend had ik een bootfeest. Met 35 man hebben we een zeilboot en DJ gehuurd en zijn we naar Fuikbaai gevaren. Na echt een super leuke middag en avond met drankjes, dansjes en verfrissende duiken in de zee, werd het tijd om weer terug te varen. Bij aankomst op het parkeerterrein zie ik meteen dat de rechterband van de auto van degene met wie ik ben meegereden helemaal plat is. Balen, maarja, band verwisselen en naar huis. Wij lopen verder, hmm.. ook de linkerband is plat... Dit is geen toeval meer... Wij de band oppompen, pomp uitgezet, psssssjjjj. De band liep harder leeg dan dat ie werd opgepompt. Het was niet te missen, zijn beide banden waren lek gestoken. Ik kan je zeggen, dat is wel een behoorlijke domper na zo'n ontspannen dag!

Kortom, cartrouble in paradise. Binnenkort maar even een stuurslot kopen en mijn autoverzekering omhoog gooien, want dat blijkt geen onnodige luxe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Eline

Actief sinds 26 Aug. 2019
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 7796

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 31 Mei 2020

Werkavontuur op Curaçao

Landen bezocht: