Wild wild west - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu Wild wild west - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu

Wild wild west

Blijf op de hoogte en volg Eline

23 Oktober 2019 | Curaçao, Willemstad

De week is alweer doormidden, dus hoogste tijd om terug te blikken op wat mij vorige week heeft beziggehouden.

Vorige week was een drukke week. Na mijn zitting op woensdag ben ik gaan sporten in de sportschool zonder airco, dus dat was lekker zweten. Die avond ben ik een drankje gaan doen bij Bonita. Ik zag daar van die hippe hangstoelen (ik vind ze een beetje op eieren lijken die aan een ketting hangen), dus dat leek mij DE plek om te gaan zitten. Het ziet er misschien leuk uit, maar de comfort was ver te zoeken. Het zat niet alleen voor geen meter, m'n hangstoel draaide ook steeds van mijn gesprekspartner weg... na de zoveelste poging om een gesprek te voeren zijn we maar naar Madero gegaan waar Paul Elstak zou komen. Je weet wel, die man van die happy-hardcorehits in de jaren 90. Daar aangekomen konden we in ieder geval helemaal geen gesprek meer voeren, want de muziek stond zeg maar HARD AAN. Uiteindelijk heb ik Paul Elstak niet meer gezien, aangezien hij pas rond 12 uur zou komen en tja, mijn wekker zou de volgende dag gewoon weer vroeg afgaan. Om even aan te geven hoe vroeg: nou zelfs de haan van m'n buurman is dan nog niet wakker om te kraaien. Uiteindelijk is het de rest dus bespaard gebleven om mijn hakkunsten te moeten aanschouwen (lees: m'n voeten spastisch om en om omhoog trekken alsof ik op hete kolen loop).

Op donderdag was het tijd voor een ander soort dans, salsa! Hoewel dit er vast ook spastisch uit heeft gezien, heb ik het wel erg naar mijn zin gehad!

Op vrijdag was het tijd voor de bios, f*ck de liefde. Ik had geen idee waar de film over zou gaan, al zegt de titel denk ik genoeg, maar besloot gewoon voor de gezelligheid mee te gaan. Na 5 minuten kwam ik er pas achter dat de film deels opgenomen was in Curacao! Tja, einde van de week he, niet meer zo helder ;). Wel leuk om de plekken te herkennen, voor de rest is de film niet aan mij besteed. Dus bij dezen: jullie hoeven mij niet mee te vragen naar deel 2 ;) (Had ik trouwens al verteld dat ik de week ervoor naar the joker ben geweest? Wat een goede film is dat! Wat mij betreft zeker een aanrader).

En toen was het weekend! Zaterdag ben ik naar Porto Marie geweest, een strand met wilde biggen (jaja, ik hoor de comments al...). De weg ernaartoe was prachtig! Het heeft de laatste tijd voor Curacaose begrippen aardig wat geregend, waardoor het nu helemaal groen was. Het was echt super mooi! Aan het eind van de dag besloten we dat we naar het allerwestelijkste puntje wilden. Onderweg daarnaartoe zijn we nog even gestopt bij playa Grandi om naar de schildpadden te kijken. Ook hebben we een stop gemaakt bij de vuurtoren. Nadat we het allerwestelijkste puntje hadden bereikt, en de zon inmiddels onder was, zijn we teruggereden. Het eerste stuk hebben we offroad gereden, erg tof! Onderweg kwam er nog een groep ezels onze auto voorbij gestiefeld en zagen we af en toe een wild konijntje weghupsen. Echt een super mooie ervaring en als je eens op Curacao bent, zeker een aanrader om te doen! Je snapt wel dat ik op zondag moest bijkomen van al deze activiteiten. Toen de regenbui was overgetrokken ben ik dan ook lekker met een boek bij het zwembad gaan liggen. Doe mij maar meer van dit soort weekenden! (oh wacht, dat gaat waarschijnlijk ook gebeuren :p)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Eline

Actief sinds 26 Aug. 2019
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 7676

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 31 Mei 2020

Werkavontuur op Curaçao

Landen bezocht: