Ik heb een heel zwaar leven... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu Ik heb een heel zwaar leven... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu

Ik heb een heel zwaar leven...

Blijf op de hoogte en volg Eline

08 September 2019 | Curaçao, Willemstad

Echt heel zwaar. Alles is voor mij ontzettend moeilijk...
Wie kent het nummer niet, het nummer van Brigitte Kaandorp en het lijflied van menig persoon. Om jullie niet al te jaloers te maken met de mooie dingen van Curaçao (zoals bijvoorbeeld de mooie snorkelspots die ik afgelopen weekend heb bezocht, I'm in love!), zal ik ook een paar minpuntjes benoemen van het op Curaçao zijn (in september).

Ten eerste: het is Heet (ja met een hoofdletter!).
Het nummer wat mij te binnenschiet als ik dit typ is: feeling hot hot hot. In de songtekst hebben ze het over: my mind’s on fire, my soul’s on fire, nou bij mij is alles on fire! Het is elke dag rond de 35 graden en geloof mij, dat is warm! En een bericht aan alle mensen die zeggen: "ja, maar de warmte is daar anders..." Nee lieve mensen! 35 graden in de zon is gewoon heet! In Nederland, maar ook in Curaçao. Gelukkig heb ik een airco in de slaapkamer. Om de airco te kunnen gebruiken heb je tegoed nodig op je persoonlijke Pagatinu nummer. Pagatinu is een prepaid opwaardeersysteem voor de levering van elektriciteit. De eerste nacht ben ik er gelijk achter gekomen hoe dit systeem werkt. Er stond nog een tegoed op van 26 kWh. Ik dacht, daar kom ik de nacht wel mee door! Ook de makelaar zei: hier moet je je tot morgen wel mee kunnen redden. Maar, het systeem heeft een ander idee bij wat 'genoeg' is. Zodra de 25 kWh is bereikt, geeft het systeem een piepje als waarschuwing. Super handig natuurlijk, behalve als je wil slapen. De waarschuwing is namelijk niet eenmalig... Nee, het systeem geeft elke 30 seconde een alarmpiep! (En dit is niet overdreven, ik heb het getimed...) Stel je voor dat je anders een piepje zou kunnen missen! Erg comfortabel slapen dus...

Ten tweede: Muggen.
Wat een irritante beesten zijn dat. Ze zijn vast heel nuttig en onmisbaar in de voedselketen (al denk ik dat spinnen en vogels ook best ander gevleugelde dieren kunnen eten), maar ik ben er wel klaar mee. Als je naar mijn benen kijkt, lijkt het net dat ik de waterpokken heb en ik dacht dat je de waterpokken maar 1 keer in je leven kon krijgen... Ondertussen hebben ze hun territorium uitgebreid en is geen een plekje op mijn lichaam meer veilig voor die beesten, ook al smeer ik mij in met Deet. Over een paar dagen hoef ik mij gelukkig niet meer te smeren. Ik zit dan zo onder de muggenbulten dat ze geen vrij plekje meer kunnen vinden om te prikken! Wat een plezier zou dat zijn. Ik snap inmiddels heel goed waarom er wordt gezegd dat jeuk vervelender is dan pijn (krabt ondertussen nog even verder).

Ten derde: "koud" water
Wat even wennen is, is dat je de temperatuur van het water niet kan regelen. Je hebt maar 1 knop: "koud". Dit betekent 's ochtends koud douchen, maar als je dan 's middags thuis komt en een lekker glas koud water wil drinken, is het water lauwwarm geworden (lang leve de koelkast!). Daarnaast voelde het in het begin gek om met koud water te moeten afwassen, maar dat went snel. De tijd zal het leren of koud douchen ook went. Al heeft koud douchen ook een gunstig aspect. Het water is hier behoorlijk duur (€7,34 per m3, in Nederland is dat ongeveer € 0,90 per m3), en doordat er alleen maar koud water is, douche je wel een stuk korter!

Maar goed, ondanks deze mindere punten zit ik dit ondertussen wel te typen op een ligbedje aan het zwembad, dus zo zwaar is mijn leven niet ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Eline

Actief sinds 26 Aug. 2019
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7787

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 31 Mei 2020

Werkavontuur op Curaçao

Landen bezocht: