Bonusdag in Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Eline Loef - WaarBenJij.nu Bonusdag in Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Eline Loef - WaarBenJij.nu

Bonusdag in Bogota

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 Februari 2020 | Colombia, Bogota

Mijn oorspronkelijke plan was na twee volle dagen Bogotá op de zondag doorvliegen naar parreira, om naar Salento te gaan. Maar op een of andere manier, toen ik het vliegticket ging boeken, is de dag doorgeschoven van zondag naar maandag. Uiteraard kwam ik hier pas achter toen ik het vliegticket al had afgerekend. Een bonusdag  in Bogota dus.

Tijdens de graffitour had de gids gezegd dat op zondag een aantal straten autovrij zijn, waaronder Calle 26, waardoor je dan mooi de graffiti langs die weg kom bewonderen. Dit leek mij een mooie activiteit voor de bonusdag. Echter, van de 6-baans weg waren er naar 2 banen afgesloten, uiteraard de middelste twee. Dus echt goed de graffiti bewonderen viel tegen. Het is wel gaaf om te zien hoeveel mensen de afgesloten straten gebruiken om te sporten. Zoveel fietsers bij elkaar zie je zelfs in Nederland bijna niet. Maar hier zijn alle sporters natuurlijk ook aangewezen op slechts enkele afgesloten straten.

Terwijl ik een stukje langs/over Calle 26 liep, kwam ik uit bij een park, het park van de revolutie. Een mooi stukje groen om doorheen te lopen, en in opgesloten te zitten. Bij elke uitgang stond een hek, waarbij ook politieagenten stonden. Het doel van een park afsluiten snapte ik niet helemaal, maar het zal wel. Bij verschillende wegen had ik ook al hekken gezien, en ik als brave burger dacht natuurlijk, o dat is afgesloten, ik zal een andere route moeten vinden. Uiteindelijk na 4 verschillende uitgangen geprobeerd te hebben blijkt dat je er gewoon een kleine opening is aan de zijkanten van het hek waardoor je doorheen kan.

Ondertussen was het nog steeds ochtend. Wat te doen met die bonusdag? Ik een beetje op internet kijken welke musea er allemaal nog zijn. Dicht, dicht, ook dicht, en maar scrollen, ook dicht. In Colombia is op zondag veel gesloten. Totdat ik uitkwam bij een museum over de ruimte. Dat was open en klinkt nog interessant ook! Het museum bleek bij het park te zitten waar ik al doorheen had gedwaald. Ik terug door het park lopen, komen een paar politieagenten op mij af. Mijn spaans is niet al te best, maar wat ik wel begrpe is dat er een een of andere evenement was en dat het hele park dicht moest ivm de veiligheid en ik het park dus moest verlaten. Helaas was hierdoor ook het museum over de ruimte dicht! Ik ben er nog niet achter wat voor evement, waar ik natuurlijk wel super nieuwsgierig naar ben. Naast het park zit ook een stierenvechtarena, maar of het daarmee te maken had? Geen idee...

Uiteindelijk heb ik mijn vrije middag met een boek doorgebracht in het park. Even inlezen over pablo Escobar voordat ik in medellin aankom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

Eline

Actief sinds 26 Aug. 2019
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 7800

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 31 Mei 2020

Werkavontuur op Curaçao

Landen bezocht: