I've got the (electric) power - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu I've got the (electric) power - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Loef - WaarBenJij.nu

I've got the (electric) power

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 November 2019 | Curaçao, Willemstad

Welk liedje schiet er bij jou door je hoofd als je de titel leest?

I've got the power, een actueel onderwerp zoals jullie waarschijnlijk wel gelezen of gehoord hebben. Het is eerder: We don't have power. Electric power dan, ik ga het niet over macht hebben of iets in die trant...

Gister om 10:00 uur lag heel Curacao plat, stroomstoring. In het begin wisten we nog niet hoe ernstig het was, of het alleen lokaal was of over het hele eiland, hoe lang het zou duren, enzovoorts. Uiteindelijk mochten we om 12 uur naar huis. Het nieuwsbericht van Aqualecta: geschatte duur van de storing tussen de 4 en 6 uur. Bedoelen ze tussen de 4 en 6 uur vanaf het moment van storing of na het bericht? Of bedoelen ze tussen 16:00 uur en 18:00 uur? Of 4 uur en 6 uur 's nachts? Het leek eerder op dat laatste...

Maar goed, opeens heb je een vrije middag! Je stapt in de auto om naar huis te rijden en... chaos. De verkeerslichten doen het niet. Zelfs in de ochtendspits (Wat? Heb je ochtendspits op Curacao? Reken maar! Het hele eiland lijkt op hetzelfde tijdtip over dezelfde weg te moeten) ben ik sneller heen en weer. Maar goed, uiteindelijk kwam ik (zonder botsingen) thuis. Lekker een middagje aan het zwembad! Al duurde dat niet lang... Ik lag net geinstalleerd op een bedje met een boekje in mijn hand, zorgvuldig ingesmeerd met factor 30, flesje water binnnen handbereik, drup drup drup drup FLASH. Uiteraard, precies vanmiddag moet het regenen! Na drie nieuwe pogingen om bij het zwembad te liggen, waarna het steeds begon te regenen, gaf ik het op. Geen middagje bijbruinen dus.

Uiteindelijk liep het tegen 18 uur, en nog steeds had ik geen stroom. Ik kon dus ook niet koken (he vervelend :p). Ik besloot daarom om te kijken of ik ergens wat te eten kon gaan halen. Volgens mij koken ze bij DubbelDecker op gas, dus ik loop daarheen, dicht. Ai... wordt dus toch een boterham eten met koekjes als dessert.

Ondertussen was het ook al pikkedonker. Om 18:10 uur is de zon onder en niet veel later zie je geen hand meer voor ogen. Pluspunt: je kan goed de sterrenhemel zien, er is immers geen ' lichtvervuiling'. Maar dan, wat ga je doen als je geen licht hebt, behalve de flashlight op je mobiel? (Waarvan de batterij nog maar op 50% is, dus daar wil je ook rustig aan mee doen. Het is immers het enige lichtje wat je hebt en ook je enige wekker... Heb je dan geen powerbank? Jawel, maar die doet het niet meer nadat een fles zonnebrand in mijn tas is ontploft) Je kan geen Netflix kijken, tijdschriften lezen, enzovoorts. Gelukkig heb ik een e-reader en was de batterij goed opgeladen, waardoor ik toch nog in het donker kon lezen.

Inmiddels werd het bedtijd en hadden we nog steeds geen stroom... Waar je buiten nog een beetje verkoeling hebt door de wind, is 32 graden binnen gewoon 32 graden.... En die warmte blijft natuurlijk lekker hangen. Heel lekker slapen is dat niet, maar.... Ja ja om 1 uur 's nachts hadden we weer stroom en kon de airco aan! Toch een klein feestje ;)

Achteraf hoorde ik van een collega dat een aantal wijken wel al rond 18 uur stroom hadden. De stroom is wijk voor wijk ingeschakeld. Nou, het blijkt wel weer dat mijn wijk geen prioriteit had! Al kan het nog erger, een andere collega had pas om 2:30 uur stroom. Hij heeft in zijn auto met de airco aan geslapen...

#islandlife ;)

Maar ik heb dus weer stroom! Hoera! Waar ik ook heel gelukkig van werd is het volgende: Tijdens de halloweensunset sail op vrijdag waren een aantal dolfijnen benieuwd naar onze halloweenkostuums. Prachtig om die beesten voor de boot uit te zien zwemmen! Daarnaast heb ik op zondag met een paar meiden een mooi wandeling gemaakt, waarbij we een roofvogel hebben gespot! En nog meer leuk nieuws: overmorgen komt een vriendin langs met haar zus(je)! :)

  • 11 November 2019 - 10:07

    Mad:

    Leuk om al je reisverslagen te lezen Elin :) Nooit een verveeld moment op dat eiland ;)
    Veel plezier met Masha en haar zus!

  • 11 November 2019 - 12:50

    Eline:

    @mad thanks! Komt helemaal goed! Afgelopen weekend alweer veel dingen gezien en gedaan, uiteraard te lezen in het volgende reisverslag ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Eline

Actief sinds 26 Aug. 2019
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7791

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2019 - 31 Mei 2020

Werkavontuur op Curaçao

Landen bezocht: